Shoppinglista till bebis

2010-03-31 |12:08:26
Hittade en lista på grejer till bebisen,
vi har en hel del men såg att det var också ganska mycket kvar att införskaffa.

Vagn:

(x) Vagn

( ) Filt

( ) Åkpåse

( ) Plastad frotté

( ) Vagnleksak/Mobil

( ) Reflex

(x) Skötväska

 

Bil:

( x) Bilstol

 

Sova gott:

( x) Spjälsäng/Vagga

(x ) Spjälskydd

( x) Madrass

( x) Täcke

( x) Kudde

( x) Lakan

( x) Plastad frotté

( x) Påslakanset

( ) Leksaksmobil/speldosa

( ) Gosedjur

 

Sköta om:

( x) Skötbord

( x) Skötbädd/skötskydd

( ) Våtservetter

( x) Tvättlappar

( ) Blöjor

( x) Blöjhink

 

Äta mat:

( ) Amnings-BH

( ) Bröstpump

( x) Nappflaska

( ) Flaskborste

( ) Modersmjölksersättning

( ) Amnings kupor

( ) Haklappar

( ) Dreggelhaklappar

 

Bada:

( x) Badbalja

( ) Tvättlappar av frotté

( ) Babyolja

( ) Badhandduk med huva

 

Kläder stlk 50/52

( x) Body

( ) Dress

(x ) Mjukisbyxor

(x ) Mössa

( ) Pyjamas

(x ) Strumpor

 

Kläder stlk 56:

( x) Bodys

( x) Strumpor

( ) Pyjamasar

( x) VelourByxor

( x) Mössor

( ) Overall-tunn

( x) Overall-tjock

(x ) Tossor

 

Mini-Apotek:

( ) Kräm mot röd bebisrumpa

( ) Näsdroppar för spädbarn

( ) Panodil, stolpiller för spädbarn

( ) Febertermometer

( ) Kräm mot torr hud

( ) Idomin

( ) Barnolja

( ) Xylocain

 

Övrigt:

( ) Filtar

( ) Amningskudde

( x) Bärsele

( ) Babysitter

( ) Snuttefilt

( ) Nalle/gosedjur

( ) Nappar

( ) Napphållare

( x) Fårskinnspläd

( x) Förvaringsmöbel till bebiskläder

( ) Babygym

Är det något mer som behövs, ni som är mer erfarna än vad vi är?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!