snorhost&svullen

2010-03-16 |13:07:23
imorse när jag vaknade kunde jag knappt prata.
det kom bara krax, host & snor.
hujedamej, vad jag ogillar att vara förkyld!

Har druckit två koppar te & det lutar åt en tredje kopp nu snart,
allt för att må lite bättre.
Har ingen feber som tur är, men känner mig lite småhängig.
Men whattahell, det är lika bra nu när jag ändå är hemma. 
& likabra att vara sjukis innan bebisen kommer,
så jag kan vara frisk&kry sen. 

D spelar som vanligt,
han pratar med spelet också.
eller om det är med mig, det vet jag i och för sig inte. 
"Haha,nu brinner det!"
"Jag dödade honom, kolla han har benryckningar!"
"Neeej, min helikopter sprängdes!"
"AHAHAHA, DÖÖ!"
. . .Börjar fundera på om det är så bra att han spelar såna våldsamma spel,
jag gillar't inte någonstans.
Men samtidigt så är han ju vuxen & kanske förstår att det är på låtsas ;)
Bara jag som överdriver & är en mesig liten tönt. 


Bebisupdate
Det är rockerdisco inne i magen,
det har varit det hela morgonen tills alldeles nyss.
Nu är väl bullen så trött att den måste vila en stund,
innan den sätter igång igen. 
Förut såg både jag & D hur hela magen rörde sig,
som om bebisen rörde sig från ena sidan till den andra.
Imorgon går vi in i vecka 27+0, alltså vecka 28.
Det betyder att jag kan vara mamma om 10 veckor.
Jag. Mamma.
Herregud, det känns helskumt fortfarande!
men samtidigt så otroligt underbart,
jag skulle bara vilja snabbspola så vi fick ha vår bulle nu,nu, nu!
Åh, nu sparkade bullen igen, jag tror den vill att det ska gå undan den med.



Imorgon blire att träffa Lea&Lewis
jag & fru ska mysa & pussa massor på den lille rackargrodan!
Men först har jag läkarbesök,
för att bli sjukskriven ännu längre.
Är så otroligt trött på att gå hemma,
samtidigt som jag vet att jag mår bättre av det & att det vore helt orealistiskt att gå till jobbet när jag mår såhär.
Men , tråkigt såklart.
saknar alla galningar på hotellet, mest av allt kocken & hans superduper goda mat & skitdåliga skämt.




Nej, nu ska jag rota i kylen & se om jag hittar något ätbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!