Sol!

2010-03-22 |10:19:38
Imorse när vi vaknade lyste solen,
det är så himla mysigt att vakna till det.
Eller halvvakna, det var väl egentligen Tuffe som väckte oss.
Som vanligt alltså.
Tur att hon är så charmig, annars hade hon varit smoked!
Bebis var lugn tidigt på morgonen,
men nyss var det full rulle i magen.
jag såg tydligt hur rumpan trycktes emot magen & hela magen bullrade,
jag blir lika fnissig varje gång!
Det är så himla konstigt, det är verkligen en annan människa inuti mig,
en miniperson som är en mix av mig & D.
Helt galet faktiskt! 
På onsdag går vi in i vecka 29, då kan bebisen alltså komma om ungefär 8-9 veckor!
det är ju ingenting, även om det just nu känns som. en evighet.

Bebis ligger & trycker på någon nerv eller något tror jag,
för helt plötsligt får jag jättesvårt att andas & känner mig väldigt snurrig i bollen.
Änsålänge så funkar det, men hoppas att det inte blir värre för det är ganska läskigt när det bara blir svart ibland!

Mardrömmarna är tillbaka,
inatt drömde jag att min underbara & bästa mamma blev sjuk,jättesjuk.
Usch! Ska försöka ringa henne snart, bara så jag får höra att allt är som det ska vara.
Jag blir så himla nojig, är så rädd om min underbara familj.

D har som vanligt fastnat framför sitt tvspel,
så jag funtar på vad jag ska göra idag.
ryggen gör extremt ont, så det blir något stillasittande iallafall.
Förslag mottages tacksamt! 

Tjipp!
Kommentarer
Postat av: Mamma

Nojor tillhor ditt tillstand, vi ar okey och alskar dig. Nu ar det bara 1 vecka kvar tills jag far klappa pa magen

2010-03-22 @ 10:51:44
Postat av: Rebecca - blivande mamma

Det är alltid lika trevligt att bli väckt av lite buffar och sparkar :)



Lycka till med allt

2010-03-23 @ 10:10:49
URL: http://rebeccathoren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!