Söndag

2010-03-21 |12:08:16
Idag skulle jag & D sova ut, hade vi bestämt.
Klockan 9.45 ringde D's jobb & väckte oss,
dock skulle inte D jobba utan han som ringde ville bara diskutera lite tv-spel. .
Men det gjorde mig inte så mycket, bebis var ändå vaken & rullade runt inne i magen på mig. 
bebis har börjat rocka massor på morgonen/kvällen, det är hur mysigt som helst.
Igår blev jag däremot pyttepyttelite rädd & nervös,
fick nämligen massor med sammandragningar under dagen.
Det stramade, magen blev stenhård & det gjorde småont vissa gånger.
Ni som är gravida, eller har varit, är det heeelt normalt som allt annat eller bör jag vara lite smått oroad?
jag längtar efter bebisen, men vill gärna att den stannar där den är tills den är färdigbakad.
när jag pratade med D om alla sammandragningar som kom,
så sa han att det var som han alltid trott, att bebisen kommer komma för tidigt.
okej,kanske inte riktigt än, men han tror stenhårt på att bebisen kommer komma runt vecka 37 någonting. 
Sålänge bebisen mår bra, så får den komma när den vill (& är färdigbakad!).
Men, bör jag vara orolig? 
Är det här något jag bör nämna för min barnmorska på onsdag när vi ska dit?
Nu ska jag försöka få tag i mamsen min,
för D har som vanligt fastnat framför sitt älskade tv-spel. 

Tjingeling!
Kommentarer
Postat av: Sussi

Hej!

Har börjat läsa din blogg efter att jag insåg att vi är i exakt samma vecka och samma bf;)

Lite lustigt när du skrev att din bebis har börjat röra sig mycket mer på kvällar och morgon för min är likadan:)

Blev lite orolig jag och undrade om det var normalt att den rörde sig så mycket,men tydligen är det bara ett bra tecken:)



Och sist men inte minst så tycker iaf jag att du ska nämna för din bm om dina sammandragningar. Det är säkert inget men skadar ju inte att fråga;)



Hej hopp!

2010-03-21 @ 12:37:11
Postat av: Jossan

Heej!! ingen fara med sammandragning nu för dig, hade varit värre om dom kom i v 20.. :D

Kramar

2010-03-21 @ 12:54:39
Postat av: Jossan

Heej! ingen fara med att du får sammandragningar nu, hade varit värre om du var i v 20 :D KRam

2010-03-21 @ 12:56:35
Postat av: 18 år och gravid

Jag var ju orolig för några veckor sen om mina sammandragningar jag fick, men så länge de inte är regelbundna var 10:e minut och gör ONT så är det bara förvärkar och inget annat. Livmodern tränar sig inför förlossningen! :)



KRAM

2010-03-21 @ 15:57:38
URL: http://mittlivv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!