telefonförsäljare

2010-03-16 |15:52:49
D suckar åt mig varje gång jag vägrar svara när det är typiska telefonförsäljar-nummer som visas på displayen. 
Jag låtsas liksom som att det regnar, trots att telefonen i princip aldrig slutar ringa.

Förut idag svarade jag faktiskt, bara för att jag inte orkar ha en konstant ringande hemtelefon,
& mycket riktigt var det en telefonförsäljare.
från comhem den här gången, & jag tackade nej en & två & tre ggr.
Hon gav liksom aldrig upp, så till slut sa jag "Jamen jag är nöjd med det vi har. TACKOCHHEJ!",
& la sen på luren lite småbittert.

Nu ringde det igen & jag svarade för att tackla ännu en försäljare,
men den här gubben ville minsann inte prata med mig. 
Han ville prata med D! 
Muhaha, så med ett elakt flin gav jag luren till D,
som oräkneliga ggr sa "nejtack,jag är nöjd med den rakhyveln jag har."
Till slut av gubben upp & sa tackochhej. 

hur tacklar ni telefonförsäljare?
genom mitt sätt- att inte svara alls?
eller D's sätt - att svara & säga nejtack typ femtioelva ggr?

Kommentarer
Postat av: Catrin

Genom att inte ha nån hemtelefon över huvudtaget.. :P

2010-03-16 @ 16:57:02
URL: http://catrinwarg.blogg.se/
Postat av: Fru

Säga nejtack och accepterar dom inte det så brukar jag lägga på(A)

2010-03-16 @ 17:05:28
Postat av: Mikaela

Jag håller med dig - telefonförsäljare alltså, finns knappt ord för de. Men det är lika bra att bara låta bli och ignorera att det ringer, eller svara och lägga på direkt. För att svara och sedan lyssnar de inte på vad man säger hjälper inte.



Ha en toppen kväll :)

2010-03-16 @ 17:30:20
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Postat av: jenny

Har ni anslutit er till NIX? http://nix.nu

När ni är anslutna får inte telefonsäljarna ringa er :) Kraaaaam

2010-03-17 @ 21:13:37
URL: http://jennykarlkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!