Vecka 26!

2010-03-03 |09:10:34

Idag går vi in i vecka 25+0, alltså vecka 26 !
Tiden går så himla fort nu, snart har vi vår skrutt hos oss.
Halsbrännan har blivit värre igen & ryggen gör apont,
men annars mår jag faktiskt bara bra. 
Lite svullen & så, men det hör väl till antar jag.
Jag känner bebisen flera ggr om dagen, ibland känner jag att han/hon rör sig & ibland kommer det en riktig spark.
Jag har inte blivit irriterad på det alls än, jag älskar att känna att bebisen mår bra <3
Idag är det bara en vecka kvar till Tittut också, kan inte ens beskriva hur mycket jag längtar dit!


----------

Fostrets ögon har hittills varit stängda för att näthinnan ska kunna utvecklas men nu öppnas de och fostret börjar blinka. Ögonfransarna växer och det gör även håret på huvudet. Vener syns genom huden som fortfarande ser skrynklig ut. Huden omvandlas allt mer från genomskinlig till ogenomskinlig.

Om du trodde att livmodern var en tyst plats får du tänka om. Ljudnivån i magen kan nå upp till 80 decibel, vilket motsvarar en stökig stadsmiljö. Barnet lyssnar på mammans röst och omgivningens ljud. Det hör också ljud som nysningar, hjärtslag, bubbel från magen och blodet som susar.

 

Källa

Kommentarer
Postat av: Mamma

passa pa att njuta av att vara ensam, sen kommer du aldrig mer att att vara det, bade pa gott och ont, barnen(aven nar de blir stora vill du alrig vara utan) men att vara ensam ibland ka vara skont Puss mamma

2010-03-03 @ 10:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!