Falskt alarm!

2010-05-17 |21:12:55
Vi åkte in till förlossningen vid 11-tiden & gick därifrån runt 14.30 någongång.
Helt galet så lååång tid vissa saker tar alltså!

Jag blev kopplad till en CTG-maskingrejs i nästan en timme,
vi hörde L's underbara hjärtljud & L mådde prima där inne i magen som tur var.
Bara för att dom kopplade på mig den där maskinen så fick jag såklart inte en enda sammandragning,
& fick flera stycken så fort de hade kopplat bort den.
Jag fick lämna urinprov som visade några baselusker som de skulle göra en odling på,
kanske har jag urinvägsinfektion & det är den som ger alla sammandragningar.



Sen var det lunchtid, så läkarna hade en timmes lunch & där satt vi. 
Efter noga övervägande smet vi iväg & tog en tunnbrödsrulle/hamburgareGullans kiosk,
tur det eftersom vi fick vänta ett bra tag till sen.

Läkarna kollade mitt blodtryck, som var lite lågt men det var tydligen ingen fara med det.
Sen klämde & kände dom på magen & det var som det skulle, 
& vi fick återigen höra att L är fixerad, skönt!


Sen sa dom att de ville göra ett ultraljud,
för att se hur livmodertappen såg ut.
Sure, tänkte jag & blev glad för att vi förmodligen skulle få se L.
Men icke då!
Dom glömde påpeka att det var ett VUL,
dvs ett vaginalt ultraljud.
Pah, så där fick jag dra av mig mina strumpbyxor & 3 personer ställde sig för att kika & dra i min kisse.
Herremingud så mina fötter stank, jag led verkligen med dom där 3 läkarna för det luktade inte hallon!
Hur som, så var livmodertappen 31 mm & det var tydligen bra.


Jag fick Bricanyl-tabletter emot förvärkarna/starka sammandragningar,
men som läkaren lite snyggt sa innan vi gick ; 
"Ja, efter onsdag så behöver du ju inte stoppa något om bebisen vill ut.
Den är ju i stort sett färdig & får komma u
t"

Så, blir det fler värkar så är det bara att härda ut & hoppas på att det blir bebis. 



Såå, gott folk,
ingen bebis idag.
Vi får hoppas att L vill ut efter onsdag,
så vi slipper åka till Eskilstuna.
---------------------


När vi kom hem runt 15.00,
så satte vi oss en sväng på balkongen & njöt av den underbara solen.
Sen somnade jag en sväng & D spelade såklart tv-spel.


nu har vi precis ätit middag & kikat på intervjun med Viktoria & Daniel,
jag tycker faktiskt att dom är lite småsöta, dom där två.


Nu ska jag kika runt en stund,
ha en bra måndagskväll alla där ute!


Kommentarer
Postat av: jossan

Hihi, då har ni nog en bebis som tittar ut snart :D

2010-05-18 @ 07:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!