läckande

2010-05-17 |09:02:45
Jahaja, nu får amningsinläggen åka fram.
Har inte läckt mycket alls under hela graviditeten, tack & lov för det.
men nu börjar det bli oftare & oftare, så nu blir det nog att lägga i amningsinlägg i bh'n.
Eller bomullsrondeller, har hört att en del kör med dom så länge det bara är lite milky?



Inatt har jag nog haft den värsta natten på länge,
jag kunde inte somna alls igår kväll/inatt när jag la mig.
Jag svettades & det stramade & drog i hela magen,
L ville inte vara stilla en sekund!
(Men hellre det än att L inte rör sig alls, för då blir jag ju bara nojig)

Sammandragningarna avlöste varandra & jag började må illa lite framåt morgonen,
det håller fortfarande i sig lite så frulle är inte att tänka på just nu. 
Jag har ont downstairs, ungefär mensvärk-ont & det kommer & går.

Så idag blir det att ringa förlossningen/min bm för att kolla om det ska vara såhär,
eller om det finns något man kan göra åt det. 
Det kan väl inte vara så att jag ska få 2 sammandragningar som gör småont av att bara gå några meter?
Jag vill verkligen inte behöva ligga stilla nu resterande tid,
utan hellre att vi får igång det så L får komma ut till oss.
Men det får vänta tills på onsdag, då vi går in i 36+0.
sen beror det ju lite på hur man ser det, på tittut så räknade hon att L är beräknad den 10e juni,
isåfall är jag ju i vecka 36+4 idag & då är det fritt fram att komma ut här i Nypan.

Vi får helt enkelt se vad förlossningen/min bm säger när jag ringer om en stund,
men jag anar svaret "det är heeeelt normalt" som allting annat är när man är preggo.




Nu blir det en kopp te,
mår illa av tanken på något annat. 

Tjingeling!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!