tvättdag & juldeal

2010-11-09 |08:42:59
En kopp te,
mjukisar & härlig musik.
Så börjar min morgon,
& självklart med att gå ner i källaren & lassa in massa tvätt som förhoppningsvis blir ren.
Leo sover en stund & jag har lite egentid, ganska skönt.


Det ligger snö ute på marken, men bara pytte.
Det skulle tydligen komma massor med senare idag,
så nu är vintern verkligen här!
Fram med vinterjackan, vart sjutton den nu är..

Idag åker mina underbara föräldrar till Thailandet,
& jag hade kunnat ge min ena arm för att få följa med.
(fast det blir lite knepigt att leva utan mina armar, man är så beroende av dom när man har en liten gris..)
Men icke, ekonomin sa "nehedu, inte i år!" & vi kan inte annat än lyda.
Tråkigt tråkigt, jag som hade längtat så mycket.


Jag & D har gjort en deal, såhär lät det ungefär ;
M: Duu, när får jag börja sjunga på julsånger & baka jul-grejer?
D: (djup suck),När var det du fick börja med det förra året?
M: på 1a advent eller 1a december, tror jag.
D : Ah, men då kör vi så i år igen då?
M : (kollar i smyg att 1a advent är redan i november!)
D: ..Så, när ska vi bestämma då?
M: 1a advent, för då är det ju bara fyra veckor till jul.
D: Hm,okejdå. (muttrar)
M : YEEES! HAHAH, det är redan den 28e november! Nananan!
D: MEN! Fusk!

& sen vann jag, oh yeah!
den 1a advent åker det lilla julpyntet vi har fram & jag ska sjunga julsånger så högt jag bara kan!


När brukar ni "börja" med julen?
-------
Vår lilla kille börjar bli stor nu, om han ligger på ett speciellt sätt så kan han äta själv!
Kommentarer
Postat av: N I N A svarar

Jaha, oj det var ju mindre kul :S Hoppas att det löser sig! Kram

2010-11-10 @ 07:32:49
URL: http://nicaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!