Mer mat

2011-02-22 |20:53:14
D har informerat mig om vad dietisten sa om vår lilla gris & hans sömnproblem.
Han växer ju som han ska, så han behöver de där 600ml välling som han får om nätterna (3 x 200ml).
Vi ska bara försöka dela ut det på dagen istället,så vi slipper ge honom nattmålet.
Sålänge vi inte helt tar bort det, för då hungrar ju lillgrisen ihjäl.

Så, vi har försökt ge honom mer mat överlag, som dietisten också sa att vi skulle.
Förut fick han en STOR portion gröt & till middag blev det samma som vi - kyckling&svampgryta med ris.
Först matade D leo, men sen tog Leo saken i egna händer (minst sagt!).
Han åt med händerna, ansiktet, armarna, tårna (?).. Ja, allt!
Det var ris-gegg ÖVERALLT. Men han såg så lyrisk & glad ut, så det gjorde inget.

Nu sover lillgrisen & jag hoppas att han sover bättre inatt än föregående natt,
då vaknade jag vid 2-tiden av att han skrek & skrek & skrek & skrek, ja ni fattar.
Till slut gav D upp & gav honom mat (detta var innan vi visste att han faktiskt behöver den portionen välling).

Hur som, det var full rulle på jobbet idag.
62 lunchgäster, rekord för mig!
Fötterna var som om jag hade sprungit på glad hela dagen,
& den lilla huvudvärken jag hade när jag kom till jobbet hade minst sagt femdubblats när jag åkte därifrån.
Det sitter tyvärr i, ska ta en tablett & klunka ett glas vatten innan det är dags att hopp i säng.

På söndag kommer Kikefikan hit, åh vad jag ska kramas med henne!
min underbara Kikan, vad jag har saknat den bruden alltså.

Nej, om man skulle ta & borsta sina tansebissingar?
(Slang för "tänder", som min underbara mamma alltid har sagt)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!