Dag 1!

2011-01-19 |09:50:51
Idag börjar jag & D med Nutrilett-dieten.
Från & med i dag så kör vi bara pulvershakar!
Målet är att köra det i 3 veckor, sen gå över till shakar & smotthies/bars (det är mer kalorier i dom),
efter att det känns stadigt så kan vi sakta men säkert börja ta in "normal" kost igen, så som frukost & grönsaker.
Jag är taggad till hundra procent, så nu jäklar ska här rasas i vikt!

Till frukost idag blev det chokladsmak,
den var helt okej men verkligen inget att hurra för.
Lukten lurades rejält då den luktar lite som marängswiss!
Konsistensen var, ja, som alla pulvergrejer är... pulvrig?
men det slank ner, i små klunkar ska jag nog tillägga, 
& jag ska testa Forest Fruit till lunch.

Leo skrek i stort sett hela natten & jag fick springa fram & tillbaka eftersom D skulle upp tidigt & jobba.
Runt 6-tiden bytte jag blöja på honom. Satte på honom en up&go-blöja, eftersom den bara är att dra på.
(Otroligt smidigt när man är zombietrött, som jag var)
MEN, självklart glömde jag kolla så lillsnorren låg rätt där i blöjan...
När jag sen tar upp en jättepigg & lite smågrinig Leo runt 8, så är han helt dygnsur av sitt eget kiss & bajs.
Det var bara att duscha av den lilla grisen, så han blev ren & fin igen.
Alltid lika härligt med en sån start på morgonen!

Här kommer lite bilder från vår morgon ;
SKÅL & botten upp!
------------
Världens finaste kille!!
--------
Nu har Leo somnat om & jag ska försöka vila en stund i soffan.
Kommentarer
Postat av: N I N A

Herbalife är mega bra, man kan själv välja dosen på protein så att man känner sig lagom mätt, och det smakar mycket bättre än alla pulver-dieter i mataffären. Dock är det dyrare, men kanske värt att kolla upp :) Kram

2011-01-19 @ 16:54:47
URL: http://nicaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!