Dagens uppgifter

2011-01-18 |10:37:52
Ta hand om diskberget
Tömma Tuffes låda
Plocka upp allt som ligger överallt
Dammsuga lägenheten
Sortera rentvättade kläder
Slänga kartonger & sopor

det är ungefär det som står på dagens To do-list.
Får se hur mycket som blir gjort,
D & jag ska dela på det iallafall.

Just nu väntar jag på att min chef ska ringa & säga att han har ett schema färdigt till mig,
vilket jag tyvärr inte tror att han har.
Idag är det bara två veckor kvar tills jag börjar jobba heltid igen,
fy hundan för det. 
Hur ska jag överleva utan att spendera dagarna med min lilla gris?

Hur klarar man av det? Tips?

Imorgon börjar vi förmodligen med pulverdieten, jag & D.
Håll tummarna för oss, jag ska bli av med åtminstone 12 pannor!
Funtar på att lägga ut midjemått & sånt här, så jag kan se skillnaden.
Men det är ju aningens jobbigt att verkligen inse hur många cm för mycket man har..
Vad tycker ni?

hittade en jättegammal bild i datorn, från 2006. 
1an på gymnasiet, gamla goda tider!
jag, LinneaBe & Frugan <3
Kommentarer
Postat av: 19 år och mamma

Det skulle vara roligt med att följa din viktnedgång med tanke på att det inspirerar många och man kan själv se om pulverdieten fungerar :)

2011-01-18 @ 12:52:34
URL: http://mittlivv.blogg.se/
Postat av: N I N A svarar

Du kommer bli helt knäpp i början. Det är inte godis man är sugen på utan att få äta mat, få tugga på något. Du kommer säkert gå ner skit fort, jag höll på under sommaren när jag fyllde 20 och gick ner 6 kg. Det som dock är knepigt är att man måste plana ut försiktigt. Men i samma veva som jag höll på med shakes blev jag sambo och jag orkade inte bry mig. Det skulle jag aldrig gjort, jag gick upp det 3dubbla typ!



Ja det var helt underbart! Bangkok kunde jag ha levt utan, vilken vidrig stad! Men denna resa har botat min flygrädsla ;) kan lova att jag verkligen trodde jag skulle dö hundra gånger om, i t.ex. tuk tuks, snorkling (maneter/hajar), rida elefant.. haha ja du förstår :P Men jag är verkligen glad att vi åkte, att man fick uppleva allt detta är ju helt underbart :)



Kram!

2011-01-18 @ 17:21:51
URL: http://nicaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!