Gnäll

2011-01-04 |21:41:26
Är det en jultomte? Är det en getabock? Är det ett snöras?
-  Nej, det är bara lillkillen som tar ett mysigt skumbad i en plastlåda.
(Det låter himla elakt att sätta honom i en "låda", men han stormtrivs & kan plaska hur mycket han vill utan att ramla. )

Bilden tog vi för några dagar sen, i skrivande sekund så ligger faktiskt grisen & sover så sött i sin säng.
Som vanligt, så säger jag & D uppmuntrande till varandra att "inatt kanske han sover hela natten!".
Well, man gör vad man måste för att orka med alla sömnlösa nätter.
Vi intalar oss helt enkelt att föregående natt var den sista sömnlösa.
Håll tummarna för att vi har rätt ikväll.

idag har Leo varit extremt gnällig, han har börjat tjuta så fort vi ens har tänkt tanken att sätta ner honom på golvet/lägga honom i sin säng. Han har vägrat somna & bara varit.. ja, gnällig helt enkelt.
Han har börjat äta var 3e timme istället för var 4e & han har börjat do-the-number-two 2 ggr om dagen istället för 1.
Är det tecken på något eller är det heelt normaaalt, precis som allt konstig var när jag var gravid?
(Jag lovar att om jag hade sagt till barnmorskan att jag hade fått ett turkost utslag i form av en grizzlybjörn, så hade hon bara lugnt nickat & sagt "jaa, det är helt normalt när man är gravid. Hormoner & sånt, du vet".)

Vi börjar ana lite vitt precis under tandköttet på Leos undre tandköttsrad (?), så kanske kanske är det tänder på gång? Isåfall är det två stycken samtidigt,det är vitt på två ställen iallafall.
Vi har gett alvedon på kvällarna & han har en miljon bitringar (+ att han tuggar på allt han kommer åt).
Har ni några fler tips, ni rutinerade mamsingar där ute?

Nu blir det snart att gå till kojs, för imorgon blir det att hälsa på Ews & sen till barndomsvänner för att åka pulka med lilla grisen. Bilder kommer självklart!
Godnatt!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!