respekt.

2011-03-18 |20:38:50
Utanför koordinaten står det en grupp på 6-7 tonåringar.
De röker, puttas lite & fnissar.
Killarna har skateskor & häng ända ner till knäna (de fryser säkert pungen av sig,men hey det är coolt!).
Tjejerna har små, tighta jeans, alt. mjukisar, & en hel krigsmålning av smink.
De skriker på folk som går förbi, de är coola. Tuffa. Orädda. Status.

Och här sitter jag & ser dom, från min trygga lilla reception.
Det där var jag en gång i tiden.
Jag försökte verkligen börja röka,men det var inte min grej alls då jag bara mådde illa & tyckte det smakade askkopp (vilket iochförsig inte är så konstigt). Jag hade för små kläder & tonvis med smink på mig.
Det enda jag inte gjorde var att skrika på folk som gick förbi, för där satte det liksom stopp någonstans inom mig. Man skriker inte på oskyldiga som bara råkar gå förbi oss coola kids, nae det gör man bara inte.
Tänk er själva, stackars Agda 95 som går förbi & får en smärre hjärtattack när en huligan-tonåring plötsligt skriker "jävla kärriiiiiing". Nej, usch, sånt blir jag bara arg på.
Man ska visa respekt för äldre. punkt slut.

Oj, nu blev det visst lite moral-inriktning på det här inlägget.
Men äh, det behövs ibland, eller hur?
Tycker egentligen att vi människor visar alldeles för lite respekt inför varandra.
Skärpning på oss alla!


----

Min hals är som ett sandpapper, det svider & är svullen.
(det är iochförsig ingen som helst likhet med ett sandpapper, men ändå)
Ska hålla ut sista stunden nu, sen börja stänga för att sen åka hem till mina fina killar.
Vägen hem längtar jag inte till, nu när det har kommit MASSOR med äckelsnö igen.
Bilfärden hit idag var inte roligt någonstans, det var moddigt & bara sådär läskigt att köra trots mina fega 60 km/h. Hrmpf.




.......


Påtal om respekt, ungjävlarna kastar nu snöbollar på hotellet.
Åh, om jag bara hade numret till deras föräldrar.
För att gå & säga till dom hjälper inte, det har vi minsann försökt förr.
Respekt var det ja. Respekt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med dig om det där med tonåringarna. det är hemskt .

2011-03-18 @ 22:04:21
Postat av: Tova

Usch, tur att man inte är ensam om att hata de oförskämda små ungjävlarna ;) jag förstår inte och kommer aldrig förstå hur man kan vara i ett sånt där "gäng" och bete sig respektlöst mot andra människor. Kanske för att jag aldrig fick chansen att vara med de "tuffa" när jag gick i skolan, haha, så jag kan liksom inte känna igen mig i dem heller. ;)

Kram

2011-03-19 @ 09:54:14
URL: http://Trasslet.se
Postat av: N I N A

Det här med till exempel att man anser barn som borskämda osv. i skolan har faktiskt med och göra att vi (vuxna/föräldrar) förhandlar med barnen, barnen blir "förhandlingsbarn" (läste precis en kurs om detta). Barnen får vara med allt mer och mer och bestäma hemma, vilket då de också gör när de kommer till skolan m.m.



Jag säger ofta att det är synd att barn inte har respekt för oss "äldre" längre, men i allmänhet bör ALLA börja respektera varandra, stora som små. Usch tycker människor är respektlösa över huvudtaget nu för tiden... nej mer respekt åt alla!

2011-03-19 @ 13:08:51
URL: http://nicaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!