jag är fördomsfri ända ut i fingerspetsarna

2011-05-03 |21:11:35
yep, imorgon blir det upp till bevis.

Jag, lilla lantis-märy, ska ta stora stygga tåget upp(ner?) till stora stygga huvudstaden, där ska jag sen ta stora stygga tunnelbanan till vad-det-nu-hette & ta mig till ett Best Western hotell där jag ska på en utbildning med min chef. Självfallet så bor han i Stockholm & åker därför inte tillsammans med mig, så jag är all alone.
I en stad med typ 1,2 miljoner människor alltså. Bara jag, helt ensam.
Alla kommer fälla mig när de går sådär super-mega-stressat-och-dricker-en-mocciato-latte-samtidigt på ett sånt där storstadsvis. Jag kommer ligga där i en liten hög & önska att jag var hemma i bushen igen.

som ni ser så har jag inga som helst förutfattade meningar om vår kära huvudstad.
Nejdå, inte alls. Detta är ren fakta baserat på min tappa-bort-mig-totalt-skräck.

Det går nog bra, klart det gör! Vad kan gå fel liksom?
(förutom att jag hoppar av tåget & följer rushen, hamnar på en bakgata någonstans, blir rånad & blir tvungen att börja jobba på donken för att få ihop pengar till tåget hem? väldigt logiskt faktiskt)

Jag har iallafall läst schemat för utbildningsdagen som är 09-16, en heldag alltså.
Vi kommer få frukost, lunch & fika. Det ni! Ätbara grejer TRE gånger!
Va? Vad vi ska göra mer på utbildningen? Ehum, såna värdsliga saker memorerade jag inte tyvärr.
Bara att vi ska käka 3 gånger. Det var ju det viktigaste. (Eller?)

Nu ska jag snart börja stänga lite smått här på jobbet, jag vill bara hem till min lilla sjukling & krama om honom.
Sen vill jag krama om min andra kille, som inte är en sjukling men himla söt ändå.
& katten, ja, hon kan få en liten klapp kanske. Elakt säger ni? Testa ha en katt som älskar att använda dina hälsenor som klösbrädor, sen får vi se hur mycket ni känner för att gosa med den?


Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!