Roadtrip

2012-08-30 |15:14:22

Vi är nu påväg till Ikea i Västerås, där vi till Leos glädje ska äta köttbullar!
(och handla lite såklart)

Igår hade jag gått 20 fulla veckor så nu är vi halvvägs. Bebis väger allt mellan 350-450 gram och är runt 30-35 cm mellan topp & tå, beroende på vilken app man ska lita på.
Heja bebis!
Jag har känt någon enstaka buff ibland men det är väldigt sällan, så jag försöker ställa in mig på att det inte kommer förrän efter 24-25 fulla veckor.
Tråkigt men så är det när moderkakan är som en stor kockkudde framför bebisen & sen tror jag den där lilla skiljeväggen i livmodern också hindrar rörelserna från att kännas tydligt?
Äh, bebis mår bra där inne - det är jag säker på! Och det är ju det viktigaste!

Hur mår jag annars då?
Jag kissar HELA tiden känns det som, blir kissnödig efter bara en kvart/tjugo minuter.
Halsbrännan har också gjort entré nu, måste knapra halsbränna-tabletter innan jag ska sova & ibland även på dagarna. Hungern är också enorm, skulle kunna äta hela tiden känna det som haha!
Just nu är jag mest sugen på grillad kyckling (sån man köper på tex Ica), jag vill "doppa" den & en baguette/chiabata i philadelphiaost(vitlök).... Ojoj så gott!


https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-2/567741/images/2012/pic_503f23019606ee73fb00097b.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-2/567741/images/2012/pic_503f23019606ee73fb00097b.jpg" class="image">

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!