Fixa fixa

2012-12-19 |00:35:04

Vid 22tiden fick jag ett ryck, plockade ihop all ren tvätt i lillebrors framtida rum & började plocka lite. Efter en stund blev D nyfiken & kom för att hjälpa mig.
Vid 22.30 ungefär så tog vi hissen ner med inte mindre än 3 kartonger & en del annat jox som vi dumpade i förrådet. Vi tog beslutet om att INTE ha en julgran i år, trist men det känns ändå helt okej då vi inte är hemma så mycket över själva julafton/juldagen. Det blir bara en massa barr att städa upp när bebis har kommit, så vi satsar på en härlig gran nästa år istället!

Efter en stund började D slå in alla julklappar vi köpt, mysigt!

När de flesta kartongerna var borta & även den rena tvätten så började jag sortera bebiskläderna. Jag la det som var tvättat & klart i en hög & resten i en "ska-tvättas-hög" tillsammans med nya sängkläder till babykorgen.
Nu har jag lagt in första tvätten i maskinen men sätter inte på den förrän imorgon bitti. Dels för att det nog hörs rätt bra när centrufugeringen håller på & dels för att jag inte vill att kläderna ligger & är fuktiga resten av natten.

Tog några bilder under själva städningen & paketinslagningen, men glömde ta på hur det ser ut just nu.
Äh ni får ha lite fantasi, det är näääästan tomt där inne nu. Förutom det som faktiskt ska vara där såklart!

Nu - sova! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!