Home sweet home

2012-12-13 |21:11:07

Jag, D & Leo kom innanför dörren runt 17.30, sen kom moster jessa förbi & busade plus tiggde lite mat som vanligt ;).
Leo fick resterna av ugnspannkakan han & pappa D gjorde igår, när han hade lagt sig vid 19.30 åt vi andra varma mackor till middag. Ja jag vet, ingen bra middag alls men jag var så himla sugen på det & de andra misstyckte inte så det fick bli så.

Nu har moster jessa precis åkt hemåt, hon fick med sig en bit julskinka också så hon blev både mätt & glad.
Jag & D slappar i soffan framför Jamie Olivers jul-någonting, mysigt värre.
Jag smuttar på en kopp te & D köpte lite fikabröd på Ica förut så det blir att gnaga lite på det också.

Lillebror skuttar runt i magen, eller det är stora & mer "rullande" rörelser nu. Det är vääääldigt trångt där inne nu, det märks verkligen! Så fort jag lutar mig framåt så gör han motstånd genom att kicka mig skithårt på revbenen & samtidigt spjärna emot med huvudet plus armarna neråt i mitt bäcken & ljumskarna. Det trycker ÖVERALLT alltså!

Det börjar bli svårare att andas nu, jag längtar verkligen tills han sjunker & jag kan andas lättare igen.
Längtar även helt enormt efter lillebror såklart, det är så ofattbart att han snart är här! Åh så underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!