Lite update

2012-12-10 |08:42:31
Jahaja, som ni förstår så funkar inte appen alls. Den stänger bara ner sig & jag börjar bli riktigt jäkla trött på det här nu.. Snart får det bli en annan bloggportal, för blogg.se går ju aldrig att lita på! BWAH!
 
Gårdagen bjöd på en hel del faktiskt, först åkte D till jobbet medans jag placerade min stora häck i soffan & kikade på film med en paradis-ask i knät. Sen slängde jag i mig lite rester från julbordet till en tidig lunch innan D plockade upp mig & vi åkte till Bettna när vi bytte bil med hans mamma. 
Därifrån åkte vi vidare mot Sparreholm där vi hämtade sängen som vi nu har fått av några bekanta till familjen, vi körde hem med den & satte ihop den. Åh så fint det blev!
(i sommar ska jag måla den vit, men det får bli ett senare projekt)

Efter säng-ihop-sättandet åkte vi snabbt förbi D's jobb igen så han kunde tvätta 2-3 bilar, sen vidare mot Bettna igen. Där hämtade vi Leo & bytte tillbaka till vår egen bil, sen gasade vi mot Nyköping där vi plockade upp Frugan & efter att D hade tagit en 5minutersdusch så gasade vi emot IKEA.
Det blev en rätt sen tur, tror vi kom fram runt 18.30, så vi började med att äta middag. 
Vi skulle inte köpa mycket så det gick ändå rätt fort där inne, det vi skulle ha var en stor dubbel-bäddmadrass & ett dra-på-lakan till en 180-säng. 
Sen råkade det såklart ramla ner lite annat när vi ändå var där, men det hör ju till!
(Fru råkade också handla en hel del konstigt nog).
 
Efter handladet ser vi att det tok-snöar ute & vi åkte hemåt lugnt & försiktigt,
när vi kom till stan släppte vi av frugan hemma hos henne innan vi åkte hem till oss.
När vi var hemma & hade fixat det sista med sängen & så, så var klockan 22 & Leo var fortfarande vaken!
Det blev tandborstning & sen marsch i säng för hans del, jag & D plockade lite efteråt men sen totaldäckade även jag.

Nu har mina fina killar åkt till dagmamma/jobb, jag har ätit frukost & kikat på sista avsnittet av Solsidan som vi missade igår. 
(vi missade även att tända ljus nummer två i advntsljusstaken, skäms på oss!!!)
Jag drar mig för att börja skriva & fixa med skolarbetena, även om jag vet att jag hann rätt långt sist & att det faktiskt inte är alltför mycket kvar. Men ändå, usch jag har ingen motivation alls idag!
Och att bila till Karlstad med start imorgon 05.00 är inget jag ser fram emot, snön vräker ner & jag avskyr att köra i vinterväglag! speciellt när jag är höggravid & magen är i ratten hur jag än sitter. Usch!
 
 
Nej, nu ska jag ta mig i kragen, göra en kopp te & börja med skolgrejerna.
Vid 14 ska jag till min praktikplats & hämta mina betyg, min handledare ringde igår & ville bara informera om att jag hade fått högsta betyg på ALLT! Åh en sån underbar känsla! 
 
 
Här kommer ett litet bildregn från gårdagen ;
Såhär fint & snöigt var det när vi åkte till Bettna första gången igår, som ett vykort!
-------------
 
Vår fina säng, med en fin kille i som testar så den är skön.
-------------
Middag på IKEA!
-------------
Vi lyckades få Leo att sitta i en vagn mestadels av tiden inne på IKEA, underbart!
--------
...Såhär mycket såg vi framför oss när vi åkte hemåt på motorvägen, usch!
--------
När vi var hemma på kvällen så ramlade Leo in i skrivbordskanten & fick ett jack precis bakom örat, usch stackars lilla killen.. Smärtan släppte efter lite tårar, gos & hålla lite is emot som tur var. 
Nu på morgonen hade svullnaden gått ner massor, så det verkar ha gått bra ändå. Pju!
------------------
 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!