Middagen

2012-12-21 |18:51:40

Jag gjorde köttfärsbiffar med färsk rosmarin i, kokade ris & gjorde en sås till. Det blev himla gott!

Leo har lärt sig massa uttryck hos sin dagmamma, bland annat glad, arg, ledsen, blyg.. Han visade alla för oss men jag fick bara med glad & lite av arg, han var för snabb!
Haha han är så rolig den där lilla killen vi har, mammas älskling.
Och nu är han hemma ända tills 7 januari, åh vad vi ska mysa vi två.
Vi får passa på att njuta av all ensamtid med Leo nu, för när lillebror kommer så lär det bli andra bullar. Inte att vi någonsin skulle glömma vår underbara Leo, men jag kommer förmodligen vara helt slut av snittet plus en ny liten bebis & ja, det blir mycket.

Ni som har fått småsyskon till era barn, hur har de reagerat? Några tips? Vill absolut inte att Leo ska känna sig bortglömd, han är ju minst lika viktig som lillebror <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!