Läkarbesök

2012-07-12 |11:49:37
Igår var jag på vårdcentralen & fick träffa en läkare, samt ta ungefär tusen prover.
 
Jag fick ta blodprov, urinprov, ta febertemp, blodtryck samt väga & mäta mig.
 
Resultatet:
 
1. Jag har gått upp totalt 4 kg änsålänge,känns helt okej med tanke på att jag hade gått upp det dubbla med Leo i den här veckan. , ingen fara där inte,enligt mig. 
 
2. Jag är bara 169,7cm. Jag säger alltid att jag är 1,70 men nu sa hon som mätte mig att nehedu du är bara 169,7!
(Så, mamma, jag är INTE längre än dig alltså.)
 
3.Jag hatar att bli stucken av nålar för blodprov i armen, detta berättade jag för sköterskan som förmodligen blev nervös(?) & träffade lite fel först för det gjorde ont som fasen & blåmärket idag är inte att leka med. 
Jag hade också 106 i järnvärde när man egentligen ska ha 120-125, så nu måste jag ta 2 järntabletter om dagen istället för 1. Yeey, magen är INGET fan av dom..
 
4.Jag hade 3+ i äggviteämnen(?) i mitt kiss, vilket tydligen betydde att jag hade gått & dragit på mig en urinvägsinfektion. Jahaja! Läkaren frågade mig om jag kissade ofta.
"Ehm, jag är ju gravid så ja, jag kissar som en häst?", sa jag inte men hade god lust.
Därför fick jag 3 tabletter att ta varje dag i en vecka. 
 
5. Läkaren visste inte om min huvudvärk berodde på migrän eller bihåleinflammation, så jag fick tabletter som är avsvällande så trycket runt ögon & bihålorna ska minska när värken kommer.
Fick även blanda dom med alvedon som tur var, så hoppas att kombon slår ur huvudvärken när den väljer att slå till igen. 
 
 
 
Ja, det var väl ungefär de resultaten jag fick.
Summan av kardemumman är att jag nu för tillfället är en äkta tablettmissbrukare,
idag ska jag knapra totalt 6 tabletter. Heja heja!
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!