Sanningen bakom..

2012-07-12 |11:36:05
Leos überkorta hår, för visst är ni nyfkna? 
 
Det började med att Lewis fick rakad skalle, vilket verkade skönt & luftigt då han har väldigt tjockt hår.
Så jag sa det till D, eftersom vi hade försökt ta Leo till en frisör med minimal framgång(han gallskrek & sparkades..), men han var väldigt negativt inställd till att raka av håret på vår lilla kille.
Jag förklarar då att man måste ju inte raka så kort, utan att vi kunde ta hårtrimmern & låta en bra bit hår vara kvar. 
D tvekade fortfarande, men han behövde ändå klippa/trimma håret så vi tog en sväng ut till Bettna ändå. 
(Hårtrimmern var där sen vi hade glömt den där någon gång för hundra år sen)
 
Jag står & pratar med D's mamma i köket medans D fixar med Leos matstol ute på gräsmattan, jag ser i ögonvrån hur han hämtar hårtrimern & en förlängniongssladd & sätter Leo i stolen.
Jag hör hur det börjar brumma där ute & efter en stund går jag ut & kikar hur det går för dom.
Då är halva leos huvud helt skalligt med undantag för lite stubb..
Såå, min idé om att inte ta SÅ mycket gick inte riktigt ända fram, för efteråt så frågade jag D om det inte var lite kort men då sa han bara att "det var ju du som ville att vi skulle raka av allt"..
 
Så, tack vare lite missförstånd så är vår son nu en miniverson av skalleper.
 
Tur att hår växer ut.
 
Före...
-----------------------------------
 
Efter...
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!