tillskott

2012-07-04 |12:35:15
 
 
 
Nu när jag är gravid så tar jag extra tillskott av Folsyra och nu måste jag även börja med järntabletter, precis som när jag hade Leo i magen så har jag nu järnbrist. Blääsh!
 
Morgonen/förmiddagen idag har bestått av att försöka diska bort ett diskberg, vilket resulterade i att jag nästan svimmade två ggr plus att jag kräktes upp ungefär allt som fanns inuti magen.. Usch är så less på att må såhär nu, jag trodde verkligen att illamåendet skulle försvinna på en sekund så fort jag hade gått 12 veckor.
Men det verkar vilja stanna lite till, dumma bus-räka vad du bråkar med din mamma <3.
 
En tvättmaskin snurrar iallafall, skönt att kunna göra någon nytta här hemma. 
Men illamåendet är tillbaka på max just nu så det blir att klä av sig allt & dyka ner i sängen någon/några timmar,
det brukar kunna hjälpa hyffsat iallafall. 
 
Ni som har haft liknande graviditets-illamående, har ni några tips? 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Sofi

åksjuke barnd, pastafen eller ingefärate

Svar: Har testat alla tre, har fått Lergigan Comp utskrivet som funkar hyfsat :)
Märy

2012-07-04 @ 13:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!