Kvällen

2012-03-13 |20:02:15

Vid 17tiden så drog vi iväg till fru & David för att ta en fikastund.
Frugan bjöd på kladdkaka(med många konstiga & påhittade ingredienser) & grädde till, jag åt däremot inte en endaste tugga! Heja heja! (blir så jäkla stolt över mig själv när jag "klarar" att stå över när vi bjuds på godsaker)

Sen ritade Leo lite, både bil & katt & hund ;)
David tog också ett jättefint kort på honom med superduperkameran, men kvalitén är nog inte riktigt samma nu när jag lägger upp den från mobilen..


Efter en stund åkte vi hemåt & väl hemma började jag med maten & d lekte med Leo.
Ikväll blev det, från billiga veckan-kassen, Tomatsoppa med risoni & fullkornsbaguette med färskost på vitlök/örter samt salami & toppad med ruccola.
Det ni! ;)
Hela middagen gick på 10 points, inte så illa alls för att vara en middag.
Har nu 4 kvar för idag, så det kanske blir en eller två riskfaktor senare i någon paus av Top model.

Hur gör ni med middagen? Har ni alltid inspiration & vet exakt vad ni ska laga? Vi gillar billiga veckan, men det kan vara lite väl enformigt ibland.
Alla tips på enkel & god (&barnvänlig) mat är välkommet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!