Lite morgontankar

2012-03-06 |06:05:36
Jag har fått frågan varför jag har valt att säga upp mig på mitt jobb,
här kommer ett litet svar ;

Jag har jobbat på hotellet i snart 5 år, vilket är helt otroligt lång tid. Speciellt med tanke på att det inte riktigt var det här jag ville göra när jag utbildade mig till receptionist. Efter dessa år så ser man både det positiva & det negativa med just hotell & restaurang-branchen & jag är nu trött på det & vill testa något nytt i höst.
Min sista anställningsdag är 27 mars, sen är jag ledig(tar mammaledigt så jag kan gosa med Leo) i nästan 2 veckor innan jag börjar jobba på annat håll.
Var?, kanske ni undrar. Johoni, det är på världens bästa jobb (har visserligen inte börjat än, men bara VET det!).
Hotellet kock & köksmästare har nämligen köpt en golfrestaurang som renoveras för fullt & snart är färdig,
& den blir min nya arbetsplats from. mitten av april. Det ni!
Japp, jag är högst medveten om att jag nyss skrev att jag är trött på den här branchen, men jag ser faktiskt inte det här som samma sak på ett konstigt sätt. Jag ser det här med som en sjukt rolig grej & tycker att det ska bli så jäkla kul att få jobba med Sasse & få vara med & starta upp ett nytt ställe!
Både jag & Sasse brinner för att gästerna ska vara nöjda, så att få jobba med någon med samma tankesätt som jag är en stor ära.
Så, detta är vad jag kommer syssla med april - september.
Är ni nyfikna på restaurangen & kanske vill boka bord etc, kika då in på Köket.

Vad händer sen? , undrar ni kanske. (Eller inte, men jag berättar ändå)
Jag är i full fart att söka till en förskollärar-utbildning på distans, en utbildning på 100% from. HT-2012.
Haha ja där som karriärs-bytet! Jag vill jobba med barn & vad är då roligare än förskollärare?
Högskoleprovet ska göras den 31 mars & sen får ni hålla alla tummar & tår för att jag kommer in!

Vad sa ni nu då? Förvånade?

Kommentarer
Postat av: Linda

det låter toppen, men duu, är det inte HÖGskoleprovet du ska göra den 31:a mars? ;)

2012-03-06 @ 09:55:18
URL: http://lindamedfler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!