Journalen

2012-10-08 |14:07:48

Hittade äntligen min journal från när jag födde Leo.
Läste igenom den så noggrant jag kunde (& orkade), fy vilka minnen jag får. Det är tyvärr inga bra minnen som kommer, utan faktiskt bara smärtsamma.
(Det enda fina med den dagen är att världens vackraste & bästa Leo kol till världen)

Jag kände nästan hur smärtan "där nere" liksom kom tillbaka för ett kort ögonblick, och hur alla känslor bara välde över mig igen..

Usch, jag vill verkligen INTE föda vaginalt igen. Önskar så innerligt att jag får mitt snitt beviljat, som det faktiskt verkar som att jag kommer få.

Tog en bild på den lilla sammanfattningen på första pappret i journalen, när jag googlade på vad allt betydde så kom minnena & smärtan tillbaka på en sekund.. Aaaaaj!
Inte så konstigt att jag knappt kommer ihåg något av Leo från hans första tid, smärtan är det enda jag minns.

Kommentarer
Postat av: 21 år , mamma till William & Ellie

Huaa säger jag bara , verkligen skräckförlossning och det är faktiskt inget att sticka under stolen med. Visst att man får det finaste men förstår VERKLIGEN att du vill ha ett kejsarsnitt, menar den smärtan du kommer få pga snittet kommer ju inte vara i samma plan som din förra och de minnena med förlossningen. Ändå starkt av dig att du genomgick den, mina har ju vart as lätta om man jämför....Ellie kom ju ut helt naturligt i vanlig "sovställning" på förlossningssängen utan problem, sprack ingenting?! oså läser man detta, nä usch stackars dig <3

Tycker annars LEO e SÅÅÅÅ LIK DIG, typ inget från D haha. Kul o se er 2:a kanske bli en av varje, som William & Ellie ;)

2012-10-08 @ 20:00:09
URL: http://www.mittlivv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!