Underbara son & en spontanvagn!

2012-09-25 |21:43:17

Jag kan inget annat än rekommendera att boka ultraljud på Crocus ultraljuds-klinik i Linköping. Läkaren Anders Selbing är helt underbar, varm & duktig på det han gör!
Han berättade allt han såg, tittade igenom bebis från topp till tå, visade oss tydligt både snopp & pung, alla tår & fingrar, hjärtats kamrar, njurarna & allt inuti hjärnan. Han kunde till&med se om bebis hade gomspalt(det hade den inte)!

Han pratade hela tiden med oss på "vårat" språk & inte på ett akademiskt läkarspråk, han pratade med bebisen när han skulle kolla på könet.
"Kom nu din buse, så visar vi mamma & pappa vad du är för någon".


Bilderna blev jättefina & vi är verkligen supernöjda! Vi fick ett par fina bilder, en film & ett papper med all info om bebisen.

Så, räkan väger just nu 667gram & hans fossingar är 4cm långa.


--------------
På vägen hem kikade vi in på babyproffsen i Linköping & Norrköping, där vi spanade in vår kära Brio Go som vi har kärat ner oss i. Men vi skulle behöva ta den på delbetalning så vi var lite tveksamma då den totala simmande vagn med ligg&sittdel plus babyskydd&bas skulle gå på närmare 12000kr.
Vi tänkte att vi åker till barnens hus(forna babyland) också & kollar om dom är liiiite billigare.
När vi kommer dit så ser vi stora skyltar om att det är 50-70% rea & total utförsäljning!
Jag skojar med D & säger "tänk om dom har en brio go med vitt chassi & grå liggdel till superbilligt pris?", han bara skrattar åt mig & vi går in.
Vad ser vi? Jo, en brio go med vitt chassi & grå liggdel! Haha! Dock en röd sittdel men det får vi lösa sen, tänkte vi.
Det fanns inget babyskydd eller bas så vi struntade i det, men vi köpte vagnen där & då!
Det totala priset för en 2012's modell Brio Go med röd sittdel & grå liggdel med adapter till babyskyddet plus ett insektsnät & en förlängning till suffletten, blev ca 4600kr!!!
Helt otroligt, vi sparade ungefär hälften av vad vi hade tänkt spendera!

Även om det var aningens tidigt att köpa vagn så kändes det kalasbra & vi är jättenöjda!

Alltså, en jättebra dag!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis till en till prins :) // Sara

2012-09-25 @ 23:52:58
URL: http://ourson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!