Vecka 23

2012-09-12 |14:05:42

Jösses vad den här veckan har gått fort!
Idag är det 22+0, alltså smyger vi in i vecka 23.

Räkan är nu runt 30 cm från topp till tå, och väger mellan 450-600gram beroende på vilken app man ska lita på.
Alla appar säger olika, men räkan är nästan färdig rent kroppsligt men måste självklart fetta på sig rejält & bli starkare för att klara sig utanför livmodern där den bor.


En konstig sak, enligt mig, är att fram till denna dag så är det faktiskt lagligt att göra abort i Sverige! (med rättabeslut & en sjujäkla bra anledning såklart)
Och därmed är det också, på många sjukhus, efter denna vecka(eller nästa?) som läkarna försöker rädda bebisen om den skulle födas nu.
Det är svårt sånt där, det har ju lite med moral & etik att göra.
För mig är det sjukt att man kan göra abort så sent som tills denna dagen i graviditeten, men alla tycker självklart olika i den frågan & jag tänker inte ge mig in i en diskussion om det.


Hur som, jag mår fortfarande bra & hoppas att det håller i sig ända tills räkan gör entré. Visst, halsbrännan får mig att vilja slå ihjäl någon eller något, men det GÅR om jag klunkar mjölk eller tar en miljon olika halsbränna-tabletter. Gavison funkar inte för fem öre & det känns som att tugga fradga också. Nej, den går fetbort! Däremot Link! Åhå gudagåvan, SÅ bra är det!
Har ni fler tips mot halsbränna? Peppra mig med dom Isåfall, snälla!
Jag börjar känna av ytterst lite foglossning när jag har suttit obekvämt eller gått mycket(likaså sammandragningar när jag har rört mig väldigt mycket), men inte så det är okontrollerbart.
Så, summan av kardemumman - jag mår bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!