Halvlek

2013-04-15 |14:10:03
Ja, det skulle man nästan kunna säga att det är nu. 
 
På juldagens morgon vägde jag mig hemma hos D's pappa  & co,  vågen visade då 100 kilo (!). 
Jag var inte särskilt förvånad eftersom jag var stor som ett hus även denna graviditet (även om jag tyckte att jag på något sätt hade mer "bara mage" än när jag väntade leo..), men jag visste att det skulle bli en låååång väg tillbaka till mina älskade 67 kilo. 
Detta var sista gången jag vägde mig innan Max föddes med det planerade kejsarsnittet den 10e januari, så jag får anta att jag vägde 100 kilo då med (även om det säkert var något extra kilo som hann lägga sig). 
 
Så, jag började alltså på 100 kilo. 
Nu är jag nere på 82,2 kilo. 
Det betyder att sen 10 januari så har jag gått ner 17,8 kilo!
DET är stort tycker jag, applåd till mig!
(även om det mesta säkert var vätska,blod, avslag & framför allt en bebis på 3,9 kilo!). 
Från 82,2 kilo till 67 kilo är det 15,2 kilo så jag har redan nu gått ner mer än vad jag har kvar till mitt mål, det känns helt underbart! 
 
 
Jag vill mest bara skriva av mig om det här, så jag kan blicka tillbaka & faktiskt känna den här kämpaglöden som jag känner precis just NU. 
 
Här är den stooora magen (vattensängen) som Max bodde i, den här bilden är tagen kvällen innan snittet.
(alltså 9 januari 2013).
-------------
Här är min mage en vecka efter snittet (17 januari 2013), jag ser ut att vara i 5e månaden eller så..
---------
 
 
 
 
Här är 2 bilder där jag jämför hur magen drar sig tillbaka. Visst, den är fortfarande vidrig (bilderna till höger tog jag igår!) & jag mår nästan illa av att ens se bilderna, MEN det är faktiskt skillnad & jag hoppas innerligt på att det blir ännu mer skillnad när jag tar nya bilder om en månad igen. 
------------------------------
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormora

Du är duktig, du fixar detta. Pusssssss

2013-04-15 @ 15:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!