Nionde veckan

2013-04-08 |21:19:05

Har det verkligen redan gått 9 veckor sen jag tog tag i mig själv & min övervikt? Jösses, tiden flyger verkligen fram!

Denna veckan har jag varit duktig i stort sett varje dag utom i lördags då sötsuget slog till med råge, jag åt närmare bestämt 20 pp av min veckobonus son jag aldrig annars tar av mer än vid speciella tillfällen.
Så jag förberedde mig på ett pyttelitet minus på vågen, & blev ändå väldigt glad över resultatet.

Vikt: 83,3 (-0,7 kilo)

Mått

Midja: 99 cm (-2 cm)
Rumpa: 115 cm (-1 cm)
Lår: 60 cm (-0,5cm)
Gäddhäng: 32 cm (-0 cm)


Jag är väldigt nöjd med mina resultat, både vikten & alla måtten.
Det går sakta men säkert åt rätt håll, precis som det ska göra.
Att komma under 80 kilo börjar äntligen komma närmare & närmare, tänk den dagen vågen visar en 7a först istället för en 8a.. Åh vad jag längtar dit!
(Visst längtar jag om möjligt ännu mer tills det är en 6a först men det är alldeles för långt bort just nu så jag fokuserar på det som faktiskt är inom en förhoppningsvis snar framtid.)

Jag försöker gå mina promenader & försöker gå dom med rask takt, ibland blir det intervaller med lugn/snabbt tempo så jag ska orka.
Även om det ibland bara blir en promenad på ca 3-3,5 km så är det alltid något & det är väl just det lilla som gör att kilona rasar? Att faktiskt ta trappen istället för hissen, att gå en liten runda istället för att sitta kvar i soffan eller att välja att gå till stan istället för att bekvämt ta bilen. Vardagsmotion är ju bäst & framför allt gratis!
Man är ju inte gjord av pengar som student/mammaledig, haha.

(Bifogar en bild från min vv-app imorse när jag la in min vikt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!