Dra på trissor!!

2013-08-08 |19:50:22

Klockan är inte ens 20 och båda barnen SOVER!!!!!!

Detta har inte hänt sen.... Jag minns inte ens när!


Max var jättetrött & hade gnuggat sig i ögonen ända sen 17tiden men med mat & bus så har han hållt sig vaken. Sen la jag honom vid 18.45 ungefär men hörde honom gnälla en stund & då hade han bajsat massor så han fick ny blöja & efter det somnade han på stört.
Under tiden så låg Leo i soffan & tittade lite på barnprogram, jag bytte Max blöja & pappa D fixade i köket.
När jag sen går förbi Leo i vardagsrummet så ser jag att han har totaldäckat i soffan, älsklingskillen.
Han fick en ny blöja & sen blev han buren av pappa D till sin säng där han somnade om igen.
Vi får borsta tänderna extra noga imorgon bitti, det kändes bara dumt att väcka honom för det & att han då också skulle bli jättepigg. Nae då får han sova med tandtrollen inatt så ska vi borsta bort vartenda ett imorgon istället!

Hur gör ni i såna situationer? Om barnen somnar & ni VET att om ni ska väcka dom för att borsta tänderna så kommer som vakna & vara jättepigga, låter ni dom sova eller väcker ni dom?



Hur som haver så är disken i diskmaskinen, barnen sover, jag & D sitter i soffan & glor på tv.
Jag överväger faktiskt att läsa lite i en bok & sen lägga mig, men det känns lite tråkigt?


(Nej jag tänker inte resa på mig för att börja städa undan barnens leksaker)

Kommentarer
Postat av: Anna

Vi har också skippat tandborstning vid såna tillfällen. Tror inte att det hinner skada så mycket på en natt nångång ibland.

2013-08-09 @ 06:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!