Fundering

2013-08-10 |22:17:12

Jag vill ju som många andra bli av med all hängande hud på magen & runtom.
Den 19e ska jag börja med vv igen & även promenader plus plankanutmaningen.


Igår och idag har jag faktiskt gjort en liten plankan-intervall innan jag ska lägga mig. Såhär ser den ut:

Planka 20 sek,
Paus 10 sek,
Planka 20 sek,
Paus 10 sek,
Planka 10 sek,
Paus 5 sek,
Planka 10 sek,
Paus 5 sek,
Planka 10 sek


Jag hade faktiskt lite träningsvärk i magen idag & därför var första omgången sjukt jobbig ikväll.
Men sen hände något. Det började dra lite extra i snittet & plötsligt fick jag en sån enorm känsla av att snittet skulle gå upp helt! Otroligt obehagligt fastän jag vet att det är rentav fysiskt omöjligt.
Det gjorde inte ont, men ja obehagligt till tusen var det. Det var mest när jag andades tungt, när jag höll andan eller tog pyttesmå & korta andetag så kändes det inte lika obehagligt.

Någon med erfarenhet av detta? Eller någon som har en fundering på varför det kändes så?
Imorgon är Max 7 månader & det är alltså lika längesen som jag snittades, hur länge bör man vänta tills man kan köra hårt med magen? Det står olika överallt när jag googlar, vad har ni gått efter?
Ärret ser ju jättefint ut så ingen infektion eller så där iallafall. Visst är det blå/lila men det är väl alla ärr i början tänker jag?

Snälla hörrni, oavsett om ni har snittats eller kanske har en vän/bekant som har det eller om ni bara har en tanke om detta - kommentera detta inlägg & gör mig lite klokare?


(Bild på ärret just nu)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!