Godnatt

2013-08-06 |21:58:13

Äntligen sover barnen efter mycket om & men.
Usch är så trött på det ständiga bråket med Leo när det är dags att borsta tänderna, det är alltid samma sak. Han vill borsta helt själv & vi säger att nej,mamma eller pappa borstar först & sen får han borsta själv. Då blir det ramaskri & det är omöjligt att ens försöka kommunicera med honom.. Blä jävla 3årstrots eller vad det nu är - försvinn & ge oss tillbaka vår mysiga son!


Max hade också svårt att somna, han skrek & skrek & skrek & sk..ja ni fattar. Vi provade att ge flaskan, ge nappen, hålla handen på honom, klappa på ryggen/rumpan, klappa på huvudet, prata med lugn röst.. Inget fungerade förrän D tog upp honom & satt med honom i sin famn en stund tills Max lugnat ner sig & då la sig D med honom på bröstet i soffan. Efter en stund somnade Max & jag har nu precis lagt över honom i hans säng.
Igår var det samma visa nu när jag tänker efter. Max var jätteledsen & inget fungerade ända tills jag tog upp honom helt & la honom i min famn där han efter en stund somnade.
Kan bebisar på 6-7 månader få ett större närhets-behov bara sådär? Det har aldrig varit något problem förut att lägga honom utan han har alltid kunnat somna själv utan att vara i någons famn.
Hm, skumt. Lätt löst iochförsig, det är ju inte direkt svårt eller jobbigt att hålla honom när han ska somna.



Sååå, ungefär så har vår kväll sett ut.
Plus att jag har sorterat en Ikea-kasse med tvätt. Bara två kvar, yeey!
Imorgon ska Leo till fsk igen efter sitt sommarlov, han börjar med att gå 10-14. På tors ska han gå heldag eftersom vi bara tar 2 dagar denna veckan. (Leo har rätt till 15h/veckan när mamma ellet pappa är föräldraledig & den andra partnern jobbar)

Nej nu ska jag ev ögna igenom någon sida i en bok & sen sooovaaaaa.

Förresten, jag hoppades ju att Max rekordnatt skulle upprepa sig häromdagen. Det gjorde den inte kan jag meddela. Inatt var jag uppe kanske 5 ggr, så vi är tillbaka på ruta ett igen.
(Kan det ha med det här närhetsbehovet att göra?)


Nae vad jag svamlar nu!

Godnatt!!

Kommentarer
Postat av: Amalia

Tips om tandborstningen! Om ni får borsta på Leo får Leo borsta på er. Det brukar barn gilla :)

2013-08-07 @ 15:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!