Kvällen

2013-08-18 |22:56:10

Max däckade i matstolen igen vis 17.30tiden, haha snacka om att vara trött. Det var nätt & jämt att han svalde sista tuggan med mat innan han nickade till & poff - så sov han som en stock. Dock vägrade han släppa en visp som han brukar få leka med. Älsklingskillen! Han sov i tjugo minuter ungefär & sen vaknade han pigg som en lärka, sen var han vaken & fick en flaska vid 19.30 & sen la jag honom & han somnade på en gång.


Med Leo tog det betydligt längre tid & med sjukt mycket bråk - igen. Bwah jag blir tokig. Vi har testat allt känns det som! Vi låter honom borsta våra tänder, vi låter honom borsta sina egna (& sen tar vi de tandtroll han har missat), bara vi borstar, vi skojar, vi gör det till en lek, vi säger till ordentligt, vi skäller, vi busar...Nej inget funkar! Det slutar alltid med bråk som sen fortsätter med att ta på nattblöjan, gå & lägga sig & ja, allt som finns att bråka om helt enkelt.
Det är för ljust i hans rum, det är för mörkt i hans rum, kudden är för mjuk/hård/kall/varm, vattnet(han är alltid törstig på natten så han har en spillfri mugg bredvid sig) är för varmt/kallt/gammalt trots att jag fyller på nytt varje kväll.
Ja, ni kanske fattar? Det är fel på allt & till viss del känner jag igen mig i allt det där. Jag gjorde såklart (som de flesta) också så när jag var liten. Man hittade på tusentals ursäkter för att skjuta upp själva sovandet bara litelite till, sålänge det bara gick.
Ikväll slutade allt med skrikgråt/gallskrik/slag från Leos sida & två föräldrar som var nära att lägga sig i sin egna säng & dra täcket över huvudet ungefär.
Men efter mycket om & men så la sig pappa D bredvid Leo & de somnade båda två.
Det var så tyst & lugnt att jag faktiskt lät pappa D sova i två timmar - muhaha är jag inte ons så säg?
Väckte honom precis & informerade om att jag tänkte gå & lägga mig & la även till frågan " ska du ligga på Leos golv bredvid hans madrass hela natten?".

Nu ligger vi i vår säng & ska sova, ännu en dag har gått.

Imorgon börjar det nya livet - inget godis eller sånt jox. Alltså börja räkna points via viktväktarna igen , och framför allt - börja motionera igen! Längtar så enormt! Nu jäklar ska kilona väck!
Till 1 December har jag gett mig att gå ner de 10-15 kilo som är kvar, hoppas hoppas jag klarar det!
Vilka är med mig?



(Just ja, eftersom vi är nyttiga fr.o.m. Imorgon så blev det självfallet en "sista måltid" här - dvs pizza!)

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är gravid i v 28 o unnar mig till tusen just nu. Däremot har jag bestämt mig för att börja med VV i februari för då går mitt gymkort igång igen (har frusit det nu). Får väl se vad vågen stannar på då, just nu är det +11 kg (o sen hade jag 6 kg som jag ville bli av med innan grav). Jag hejar iaf på dig o du får gärna lägga ut recept eller smarta mellanmål/godsaker till bra pp värde så jag får lite tips :)

2013-08-19 @ 13:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!