Lunchen

2013-08-03 |13:23:55

Idag blev det en snabb & inte-alltför-mättande-lunch i vårat hus (okejokej, lägenhet då om det ska vara så petigt!).
Mannagrynsgröt bidde det!

Men neeeej tänker ni nu, Max är ju allergisk mot mjölk & det är ju mjölk som man blandar mannagrynen med!
Frukta inte, Max sjukt smarta mamma gjorde helt enkelt en egen mannagrynsgröt till honom - gjord på havremjölk! Tadaaa!
Han smaskade raskt i sig all sin gröt ö& ville till&med ha mer när den var slut (förstår honom, för man blir verkligen inte riktigt mätt på den här gröten).
Så han fick en flaska också, liggandes i sängen bredvid mig.


Leo ligger på sin madrass i sitt rum (vi har på fm sålt hans säng till några vänner) & han stormtrivs & tycker det är mysigt att "sova på golvet" som han säger.
Jag & Max gosar i vår säng (som just nu också endast består av madrasser på golvet pga målandet av sängramen), Max babblar massor så får väl se om han somnar något alls..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!