Storebror & lillebror

2013-08-04 |21:42:55

När Leo föddes kunde jag inte föreställa mig att han någon gång skulle bli storebror.
Nu, 3 år senare, är han faktiskt just storebror. Och han är världens bästa också!
Han är så snäll mot sin lillebror, han vill gärna ha honom i knät (dock tröttnar han efter ungefär 2-3 sekunder men ändå) & när Max är ledsen brukar han säga "men Max, är du trött? Försök att sova" eller "maaaax, du måste äta".
Många söta kommentarer har Leo slängt ur sig till/om sin lillebror, den ena mer charmig än den andra.

Imorse ville han hålla i Max, just då ville inte riktigt Max det men Leo fick hålla honom en lite snabbis ändå.

Åh våra fina killar, tänk att ni kom just till oss. Tänk att ni båda har vuxit fram från ett litet embryo till bebisar - inuti min mage. Tänk att just ni låg där inne i tur & ordning & sparkade mig överallt. Tänk att just ni föddes & hade lika mörk kalufs & var lika vackra båda två.

Mamma & pappa älskar er, finaste Leo & Max.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!