Tandläkaren & hagel

2013-08-14 |15:47:12

Leo var så duktig hos tandläkaren, han gjorde som dom sa fastän man märkte att han var lite rädd. Allt gick jättebra & hans tänder var jättefina. När allt var färdigt så fick Leo välja en leksak i en låda, precis som jag fick göra när jag var liten. Han valde en glittrig sköldpadda, gullungen.

Påvägen hem så såg vi hur molnen blev mörkare & mörkare.. Sen ringde pappa D & sa att det regnade som faan ute vid hans jobb (ca 1 mil härifrån).
Jag skrev då till tjejen som vaktar Max att det nog börjar regna snart (de bor bara 500 meter från oss ungefär) & hon svarar att det regnade hos dom.
Så man kan lugnt säga att vi gick rakt in i regnskuren som gick över till en hagelskur med helt enorma hagelbollar!!!
Leo satt i vagnen med keps, regnjacka med luvan uppfälld OCH en filt över sig & ändå grät han lite för att det gjorde så ont av haglet.
Själv hade jag bara en klänning & tights, behöver jag säga att jag blev helt genomblöt?

Kan även meddela att hagel gör SVINONT att få på sig, det var på gränsen att jag grät jag också.


Puh, nu är vi hemma & sitter i varsin morgonrock i soffan & torkar lite.
Kompisen som har Max var himla gullig & sa att vi kunde vänta med att hämta honom tills vädret var lite bättre.
Så nu inväntar vi att skuren ska ta slut.




Såhär snygg var jag när vi kom hem förut..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!