Första veckan

2013-02-11 |19:29:19

Idag har jag varit nyttig i en hel vecka, har faktiskt inte haft något sockerbegär eller liknande så det har gått väldigt bra. Jag var verkligen redo att börja nu.

Veckan som gick så blev det många promenader, tror jag totalt gick runt 1 mil vilket jag är väldigt nöjd med! (Ska försöka hålla mig till minst 5 km i veckan så jag vet att jag alltid har rört på mig)

Imorse vägde jag mig & nyss tog jag mina mått, hade minus på allt utom rumpan faktiskt. Men min rumpa har alltid varit stor så jag är inte sådär jättechockad haha. Däremot måste jag ha mätt fel på låren förra veckan, för annars har jag minskat ca 17 cm runt låret & det känns lite vääääl för en vecka?

Nu väljer jag att faktiskt skriva ut min vikt på bloggen, något som jag gärna inte gör egentligen men jag vill inte hysha med något utan faktiskt stå för den jag är & därmed min vikt också. Och kan jag peppa någon med att skriva om allt så är jag jätteglad, kliv gärna fram & säg det då? Vi kan peppa varandra?

Så, här kommer mina start"siffror":

Vikt: 91,1 kilo (var uppe på tresiffrigt innan Max kikade ut så lite har försvunnit iochmed förlossningen)

Måtten 4 februari
Midja: 117 cm
Rumpa: 122 cm
Lår: 83 cm
Gäddhäng: 35 cm

---------------

Sådär, då har jag blottat mig rejält & här kommer resultatet efter en veckas nyttighet plus lite extra promenader!

Måtten 11 februari
Midja: 112 cm, -5cm
Rumpa: 122 cm, -0 cm
Lår: 66 cm, - 17 cm (måste vara fel?)
Gäddhänget: 34 cm, -1 cm

Vikten: 89,7 = -1,4 kilo!


-------------

Jag är otroligt nöjd över mina resultat, även om just lårets omkrets känns väldigt fel?
Jag ställde in mig på att ha gått ner runt 0,4-0,5 kilo så jag fick en chock när jag såg siffrorna på vågen! Det var helt underbar att se att jag faktiskt var nere på 80kilosgränsen istället för 90.

Jag blev om möjligt ännu mer taggad inför denna kamp & långa resa mot mitt mål!!

Kilon kvar till mitt mål på 67 kilo: 22,7! Heja heja!




Nu kör vi, vilka är med mig?!



Kommentarer
Postat av: Petrahelena

Heja heja! Skönt att det går åt rätt håll! Jag har gått ner ca 11 av mina 25 gravidkilon. En bit kvar ;)

2013-02-11 @ 20:22:19
URL: http://petrahelena.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra - mamma till Minéa och gravid med lillebror

vad duktig du är! heja!

2013-02-11 @ 21:24:23
URL: http://bluebirdfairy.blogg.se
Postat av: Jenny

Bra jobbat!! :) Visst är det härligt när vågen visar minus? Keep up the good work! ;)

btw, om du råkar ha några scyssta recept får du gärna dela med dig av dom! :)
Kram

2013-02-14 @ 22:55:14
URL: http://jennykarlkvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!