Hemma igen

2013-02-20 |22:15:23

Rätt kort men intensiv dag i skolan idag, puh. Körde nonstop hela vägen hem, alltså 3,5 timmars körning =Trött tjej!
När jag kom hem hade Leo & pappa D bestämt att kvällens middag var pizza & helt ärligt så var jag inte särskilt svårövertalad.. Gott var det & att bara slappa i soffan var underbart skönt efter två riktigt intensiva dagar i Karlstad.

Leo la sig vid 20 & somnade direkt men har kommit upp ett antal ggr pga vad jag tror är mardrömmar, han skriker till & börjar gråta/gnälla halvt i sömnen innan det övergår i gråt & han kommer upp & mumlat något ohörbart medans han snyftar.. Usch lillskrutten, tycker så synd om honom när han ser sådär rädd ut. Nu, efter att ha gått upp minst 15 ggr, så sover han i vår säng så hoppas han sover bättre då?

D var även med Max på 6 veckors-läkarkontroll idag, han frågade om råd om Max' dumma mage som krånglar mer än någonsin (D har sovit som mest 2 timmar i sträck i natt..). Han fick tipsen att ge sempers magdroppar plus minifomen & även att massera magen, "cykla" med benen, hålla "kolikgreppet" & lägga honom på axeln & försöka rapa honom ofta.. Dvs ALLT vi redan se testat, så han frågade läkaren efter något receptbelagt som kan lindra magsmärtorna som Max faktiskt har till & från, men fick svaret att det inte finns.
Så vi står kvar där vi stod förut, nätter utan sömn & en övertrött bebis som nästan ständigt har hemskt ont i magen.
= en väldigt oharmonisk & inte alltför välmående familj.


Alla tips mot magont på bebisar & hur man kan göra för att underlätta för både honom & oss mottages tacksamt!! Träd fram alla föräldrar där ute, snälla!


--------

Nu ska jag försöka sova en liten stund innan Max vaknar för han sover faktiskt just nu, tro det eller ej!


Godnatt på er & ber om ursäkt för den otroligt dåliga uppdateringen idag, det har varit alltför full rulle för att bloggen skulle hinnas med. Hoppas ni förstår?


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!Vill börja med att säga tack för en fin blogg. Jag vet exakt hur ni känner er nu, har två barn en dotter på 2,5 år och en son på 3 mån. Min dotter hade kolik från att hon var två veckor gammal till att hon var tre mån, minifom och sempers droppar funkade inte. Det tär på en både fysiskt och psykiskt. Till min dotter var en babygunga med ljud det bästa vi skaffat, den kostar en del men finns att köpa till bra pris begagnat. Hon sov mycket i sin bilbarnstol, hur det hjälpte vet jag inte men det hjälpte ibland iaf. På vår bvc rekommenderade de att testa akupunktur, vi hann aldrig testa det för att koliken slutade i samma veva som vi fick tid. Ibland hjälpte det att lägga henne i babysittern och sätta igång hård rock musik. Usch ja kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara med en liten bebis med kolik och en 2åring. Håll ut och be om mycket hjälp av närstående, tänk att ni klarat det så här långt och snart är det över.

2013-02-21 @ 10:25:46
Postat av: Sandra - mamma till Minéa och gravid med lillebror

har ni provat att byta flaskor?
Vi hade Mam men provade sen Dr Brown och det blev skillnad.

2013-02-21 @ 16:09:06
Postat av: Lisa

Om han är gasig i magen kan det hjälpa att lägga honom en stund på magen. Mycket lättare att fisa då än när man ligger på rygg. Eftersom bebisars mage är konstruerad för att småäta kan det hjälpa att mata lite och ofta. Stora portioner kan bli svårsmält. Men det här är säkert tips som ni redan tänkt på. Ju äldre han blir desto mognare blir ju tarmarna så troligen blir det snart bättre.

2013-02-21 @ 18:28:20
URL: http://hurskaviorka.blogg.se
Postat av: Sarah

Har ni provat det som finns på Apoteket som man för in i rumpan för att de ska prutta??
Det hjälpte för vår kille när han hade 3 månaders kolik..
Typ 30 droppar minifom, massera magen och den där grejen så han skulle prutta och jag lovar det var säkert 10 pruttar per gång, efter det somna han oftast på skörbordet... All luft måste ut... Vi gjorde det även efter måltiderna på dagen...

2013-02-22 @ 22:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!