Året som var

2013-01-01 |18:37:51
Ja, jag tänkte slå till & göra en snabb-resumé av året som har varit - 2012. 
 
JANUARI
Vi var i Thailand, sen kom vi hem till en ny lägenhet full med flyttkartonger eftersom vi åkte till thailandet dagen efter flytten. Mysigt, nu skulle vi börja på en ny kula!


Min fina lilla familj på nyår 2012-2013. 
-------------------
 
FEBRUARI
I februari bestämde jag mig för att säga upp mig, sagt & gjort - i slutet av månaden lämnade jag in min avskedsansökan. Något av det bästa jag har gjort tror jag!
Jag fortsatte även att viktväkta eftersom jag hade gått upp något/några kilo på hösten innan, och jag var även ute den endaste gången på hela året. Om jag blev full? Om jag säger såhär, vingliga ettåringar gick stadigare än jag gjorde den kvällen/natten ;) Men kul hade vi!


(sms mellan D & David, frugans boyfriend, den där natten när det var aningens vingligt..)
----------------------
 
MARS
Jag jobbade min allra sista månad på hotellet, kändes konstigt att säga byebye bara sådär efter 5 års trogen tjänst men samtidigt så otroligt skönt. Nu började ett nytt kapitel i mitt liv, jag skulle jobba på en golfrestaurang & ha så jäkla kul hela sommaren! Jag gjorde även högskoleprovet & ansökte till Förskollärarprogrammet i Karlstad (på distans via Nyköping'). .

---------------------------
 
APRIL 
Jag jobbade järnet på golfrestaurangen med start från veckan efter påsk, bokade även en resa till London i smyg för att överraska D när han fyllde år den 29e



(självfallet gjorde vi egna smörgårstårtor till D's kalajs!)
 
-------------------------
 
MAJ  
I början av maj åkte vi till London som beräknat, jag & D. Något som inte var helt beräknat var att vi skulle få ett positivt gravtest dagen efter att vi kommit hem.. Väldigt chockade men glada så insåg vi att Leo skulle bli storebror i början av 2013! 
Började kaskadkräkas en dag i vecka 5-6 någonting, blev sjukskriven över hela sommaren pga detta.
(två turister)
--
 






 
----------------------

JUNI 
En månad full av kräks, illamående & migrän-huvudvärk.. Leo fyllde 2 år också, vår kille blev stor så fort!

 
 
 
--------------------
 
JULI  
Vi åkte till Ungskär, jag mådde illa ungefär hela tiden & Leo fick en febertopp.
Vi rakade av Leos hår(aningens kortare än vad vi hade tänkt från början..), Jag & Fru hade en mysig helg i Stockholm med massage & god mat! Jag fick veta att jag kom in på min skola, lyckan var enorm!
Magen började växa lite smått & nu gick vi ut med att Leo skulle bli storebror!

---------------

AUGUSTI  
Jag fyllde år, hurra hurra! Åkte till Karlstad med mina klasskamrater för första träffen, otroligt nervöst!
Var även på två RUL (Rutin-ultraljud) där vi såg att räkan mådde bra men vi fick inte veta könet.

-----------------
 
SEPTEMBER  
Jag pluggar järnet & vi kollar också upp vad räkan i magen var för en - precis som jag trodde så var det ju en liten lillebror där inne! Vi spontanköpte även en barnvagn till ett kanon-pris!

---------------------

OKTOBER 
Denna månad var också full av plugg & även en närträff i Karlstad, mycket skoj & intensivt!
Magen växte med enormt tempo!
---------------
 
NOVEMBER  
Jag började min 4,5 veckor långa praktik på en underbar förskola med helt underbara barn! Fick även prata med en aurora-barnmorska & kämpa för mitt snitt som jag sen fick beviljat - vilken lättnad!

--------------
 
DECEMBER  
Slutade praktiken, med toppbetyg! Var på närträff i Karlstad igen, annars har det varit mycket plugg & julstök. 
Och självklart en massa föreberedelser för lillebrors ankomst, snart är han här!

-----------------
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!