Färska bilder

2013-01-01 |21:41:29
Vi har laddat kamerans batterier & tömt minneskortet, så nu är kameran redo för lillebrors ankomst.
Tror det var ca 1400 bilder att ta, så det bör ju räcka en liten stund iallafall ;)
 
Bad D ta lite bilder på magen ikväll, imorgon är det ny graviditets-vecka men jag litar inte på mitt minne alls så likabra att ta bilder nu när jag kommer ihåg det. 
 
Så, idag är vi alltså i vecka 37+6, imorgon smyger vi in i vecka 39 (alltså 38+0).
(För er som blir lite förvirrade av alla plus & veckor hit & dit, så betyder det idag att jag har varit gravid i 37 fulla veckor & 6 dagar, så imorgon har jag varit gravid i 38 fulla veckor därav 38+0. 
Om man frågar en "normal" vilken vecka jag är i imorgon så svarar denne "vecka 39", men om man frågar en barnmorska så säger hon "vecka 38" eftersom de alltid räknar fullgångna veckor. 
Lite skumt det där, men så är det. Förstod ni något av det jag skrev? Haha inte alltid så lätt!)

Så, här kommer iallafall bilderna som D nyss tog på mig ;
Från sidan, en rejäl kula. 
------------
 
 
 
Framifrån, börjar få korvfingrar nu också ser jag. Men äh! Det är han värd!
------------
 
 
 
Underbara lilla lillebror, vad du är efterlängtad! Jag tänker på dig hela tiden känns det som, jag vill bara att du ska komma ut till oss nu på en gång så vi får krama & pussa på dig. Du har en underbar pappa & för att inte tala om en underbar storebror som väntar på dig här ute också, han brukar pussa på magen & säga "lillebror, vakna nu! du får komma ut nuuu". 

jag svämmar över av kärlek till mina barn & då är lillebror inte ens född än. Helt galet. 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde

Nära nu:)! Spännande! Lycka till med bebis!
Kram S

2013-01-02 @ 06:53:37
URL: http://www.treungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!