Fredagslyx

2013-01-04 |20:27:39

Nu ska min snälla karl hjälpa mig att färga mitt hår såhär innan bebis kommer, så jag unnar mig att dölja de gråa/vita hårstråna som jag faktiskt har.
(Ja jag är 23, inte 63....)

Färgade ju håret innan jul men de vita hårstråna lyste igenom, så jag skickade ett lagom irriterat mail till loreal som direkt svarade & skickade mig en till hårfärg som ska täcka gråa hårstrån bäst av alla deras färger. Heja, poäng till dom för toppenservice!

Håll tummarna nu för att tant agda (dvs mig) slipper sina gråa hårstrån iallafall någon månad denna gång?

Senare får D hjälpa mig att använda hårborttagningscreme, ja ni fattar nog var.. Har läst & fått höra att när man ska ta bort kompressen efter snittet så gör det sjukligt ont om man har en massa hårstrån där nere (även om de är korta eller så), det ska tydligen vara som att dra bort ett enormt plåster & vi vet ju alla hur jäklarns ont det gör att dra bort ett från huden om det sitter en massa hår under! AJ AAJ!
Så, ett smärtmoment mindre tänker jag!

Ska be D ta mina ben på en gång, kan ju kännas lyxig att få bort vinterpälsen såhär innan bebis också. Sen lär jag ju inte röra pälsen förrän under pistolhot i sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!