Lekt

2013-01-04 |18:21:15

Fru har varit här en sväng & lekt med oss, Leo blev jätteglad & helt vild!
Nu har hon åkte hemåt, vi har börjat med maten som D fick äran att bestämma idag.
Det blir potatisgratäng(fejkversion däremot-färdigköpt i påse alltså) med hemmagjorda köttfärsbiffar.
I biffarna har D blandat i vårat hemmagjorda kryddsmör(färsk rosmarin, färsk chili & vitlök) och sen hackade han i lite färsk basilika också såg jag. Mums, färska kryddor är ju så otroligt gott!

Till fredagsmys rotade jag fram en micropopcorn-påse i skafferiet, får se om vi vågar ge Leo lite av dom? Om vi plockar ut några popcorn som är färdigpoppade & sitter bredvid Leo hela tiden så bör det ju inte vara någon fara, eller hur?

Vad gör ni denna fredagskväll?
Detta KAN vara vår sista fredagskväll som en familj på 3 personer, spännande.. Känns så konstigt men också mysigt!

Fortsätt gissa på lillebrors vikt & längd hörrni! Det roligaste är ju om så många som möjligt gissar, så gör jag en lista på alla gissningar sen? Ni är ju en hel del som läser bloggen så kom igen nu, visa er! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!