Synkade & växtvärk?

2013-06-28 |01:43:42

Max & Leo brukar vara rätt synkade när det gäller skrik/gråt-tillfällena.
(Däremot är dom knappt aldrig synkade när det gäller sovstunder på dagarna)

Inatt var inget undantag, klockan 01 vaknar jag av att Max skriker & vill ha käk.
Leo, som har smugit in i vår säng eftersom pappa D har somnat på soffan, vaknar också bara någon minut efter & börjar gråtaskrika han med.
Så, inom loppet av kanske 5 minuter har jag två gallskrikande barn som gråter helt hysteriskt. Jösses!
Max blev lugn efter att ha fått mat, men Leo la sig i sin egen säng & där vände & vred han på sig en bra stund samtidigt som han grät.
Usch jag tror han har problem med växtvärk, kan man få det så tidigt som när man bara är 3 år?
Han har ju vuxit enormt mycket på längden & växer nog en hel del fortfarande, men växtvärk? Det känns för tidigt men å andra sidan så är det det enda jag kan komma på när jag funderar på vad som är fel när han får såna här attacker på nätterna ibland. Han säger att det gör ont i benet & brukar peka längsmed låret eller vaden, & det är precis där som jag vet att jag själv hade sån fruktansvärd växtvärk när jag var liten (dock var jag kanske 6-7 år & inte ynka 3 år..).

Någon som har erfarenheter att dela med sig av?

Hur som, Leo fick lite Alvedon & Max sover nu (förhoppningsvis).
Pappa D snarkar fortfarande på soffan & har inte ens vaknat av hela spektaklet som ägde rum bara någon meter bort, suck! Fattar inte hur han INTE kan vakna?
Ja ja, det är livets stora gåta det där..



Nu ska jag försöka sova lite innan Max (& kanske Leo?) vaknar ännu en gång.
Har mycket på schemat imorgon, ska bland annat till Bvc med Max & han ska få sprutor - hua!

Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!