Dags att sova

2013-03-31 |22:13:53

Vi har precis varvat ner & fått båda barnen att sova efter att ha spenderar eftermiddagen/kvällen hemma hos Fredrik, Erika & lilla Alva. Vi var på kalas & firade Alva som fyllde 2 år igår, stora tjejen!
Leo & Alva lekte & busade som aldrig förr, haha vad söta dom är! Dom gick runt med solbrillor & var stencoola där en stund också. Haha!

Vi fick tårta, kakor, bullar & massa gottgott. Jag åt en liten bit tårta & ååh så gott det var!
Sen när det blev middagsdags käkade vi kebabrullar allihopa, också väldigt gott. (Jag hade inte ätit någon lunch & åt väldigt pp-snål frukost imorse så klarade den här moff-dagen med att bara ta 1 pp från min veckobonus!)

Vi håller på att introducera spjälsängen för Max, får se hur det funkar.. Han har precis somnat nu, så hoppas han sover en bra stund innan det är dags för käk. Jag är så jäkla trött nu, måste bli bättre på att ta mina kvinna-tabletter som har en del järn i sig. Förut idag somnade jag när jag skulle lägga Leo en stund & häromkvällen däckade jag i badkaret(!). Som tur var så vaknade jag till efter en kvart & tog mig till sängen där jag sov vidare.

Nej, mer järn & mer friska promenader så jag får mycket frisk luft! För att lova mig själv mer sömn, det går tyvärr inte. Eller, det bestämmer inte jag, det gör ju Max.

Håll tummarna för att vi får sova iaf 3 timmars sammanhängande sömn inatt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!