Banan-smakning

2013-05-12 |12:17:29

Max har fått hållas till banan när det gäller att smaka på nya grejer förutom ersättningen.
Dels för att han precis blev 4 månader (i förrgår, hipp hipp hurra!) & dels eftersom han har sin mjölkproteinallergi.
När de gav oss hans specialersättning på sjukhuset för ca 2,5-3 månader sen så sa läkaren att vi skulle tänka på en del saker när det blev dags för smakportioner.
Tex ägg, gluten & laktos.
Men jag minns inte ordagrant vad hon sa så innan han får gå loss på allt som finns så vill jag ringa Barnkliniken för att dubbelkolla vad som gäller.

Men! Banan har han fått smaka & han älskar det verkligen!
Kommer ihåg att Leo ryste till i börja av i stort sett allt vi gav honom, men Max tuggar/smaskar glatt i sig bananmoset/gegget utan att göra en endaste grimas.
Underbart att se!


Här kommer lite bilder från dagens 3-4 tsk med banangegg;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!