Bästa Leo

2013-05-21 |20:53:44

D är hos en kompis som bor några hus bort, de kollar på någon Xbox-presskonferens om jag inte har fått det om bakfoten.
Så jag la barnen själv för ca 1 timme sen.

Vi brukar ju ligga bredvid Leo i hans säng när han ska sova, först läser vi & sen ligger man bara bredvid honom tills han somnar. Men ikväll skulle det ju inte gå eftersom jag som sagt var själv med båda kidsen.
Jag förklarade två ggr innan (när vi såg på Pippi & när vi borstade tänderna) att mamma inte kunde ligga bredvid Leo ikväll & inte heller stanna så länge i hans rum, eftersom pappa inte är hemma & mamma måste gå iväg om Max blir ledsen.
Sen, när vi hade läst boken, satt jag kanske 2 minuter på en stol nedanför Leos säng & då skriker Max till från vardagsrummet där han sitter i babysittern.
Då sa Leo "mamma Max skriker, du måste gå!".
Jag går iväg till Max & tar upp honom, gungar runt lite med honom & går ut i köket där jag slår på vattenkokaren så jag kan göra mat till honom. Detta tog kanske 2-3 minuter.
När jag kom tillbaka till Leos rum så låg Leo lugnt & lekte med en av mjukis-ormarna som han hade tagit upp i sängen, så jag smyger ut innan han hinner se mig.
Jag fixar Max mat & ger honom den, sen går jag tillbaka in till Leo igen.
Då har han lagt sig med ormen som kudde & sover så sött så!
Duktiga killen, hjälp vad stor han börjar bli nu när han visar att han förstår att mamma måste ta Max om han skriker.

Underbara, finaste Leo!

Imorgon är han hemma från fsk, det är rätt lugnt i skolan så spenderar hellre dagen med mina barn än att plugga.

Nu sitter jag framför tv'n & njuter av lite egentid, barnen sover & D är ju som sagt inte hemma.
Aaah, skönt!

(Ni får en bild från när vi tittade på Pippi förut)

Kommentarer
Postat av: 22 år, mamma till William och Ellie

awww söta LEO! wille har med gjort liknande så sött!

2013-05-21 @ 21:56:16
URL: http://www.mittlivv.blogg.se
Postat av: Nina - mamma till Ebba

Nämen åh så duktig han är Leo :)

2013-05-22 @ 09:58:06
URL: http://halmstadsmorsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!