Svar

2013-05-12 |12:11:49

Fick en fråga om Max oroliga sömn kunde ha med tvtittandet att göra, så tänkte svara.

Svaret är väl att det vet jag inte, jag kan ju inte så enkelt fråga honom ;)
Haha nejdå. Han satt bredvid mig imorse framför tv'n i kanske 2 minuter, ungefär så pass länge så jag kunde få en söt bild på honom till bloggen. Sen satt han i mitt knä(mot mig), och sen låg han på golvet medan jag lutade mig över honom & pratade med honom.
Det är oftast så, det längsta han har "tittat" på tv är nog 5 minuter, om ens det!
Han blir helt fast i tv'n när det är mycket färger, på tex national geographic eller någon sån kanal. Annars vill han gärna titta på oss eller ligga under sitt babygym.

Men självklart så kan det säkert ha med det att göra, men nu börjar han faktiskt bli bättre med sömnen. Han har sovit 4 timmar i sträck två-tre nätter i rad nu!
Och, han börjar överlag bli en otroligt harmonisk bebis nu. Äntligen! Som vi har längtat!!
Nu låter det som att han är en hemsk bebis annars men så är det självklart INTE!
Han har bara varit väldigt missnöjd rätt ofta & svår att få nöjd, magen har krånglat & ja.. Ni vet säkert hur jag menar?
Hur som, nu verkar han må bra & vara glad. Han äter bra, han ler & flinar väldigt ofta & jag känner att vi har blivit mer harmoniska i vår relation mamma-son - vilket är helt underbart!
Han kan ju absolut vara ledsen & otröstlig ibland men vilken bebis är inte det?
Oftast blir han sådär otröstlig när han är jättehungrig & samtidigt övertrött = dålig kombo!


Haha oj vad långt detta blev, men nu vet ni.

Jag förstår att många anser att Leo (& nu kanske även Max) har alldeles för mycket tv-tid. Men tänk bara på att det jag lägger upp i bloggen speglar ju inte allt vi gör exakt hela tiden.
Ofta blir det tid för bloggande just när vi sitter stilla, vilket ofta är när vi sitter framför tv'n.
Vi gör faktiskt andra saker också, jag lovar ;)

Kommentarer
Postat av: Nina - mamma till Ebba

Ebba kollar på tv någon gång varje dag och hon sover ju 10-12 timmar varje natt. Så nää, det behöver inte alls bero på det!

2013-05-12 @ 14:04:40
URL: http://halmstadsmorsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!