Snälla...

2013-09-23 |03:20:40
Har gått fram & tillbaka mellan Max & vårat rum i 1,5 timme nu. 
Han skriker/gråter/snyftar/gnäller & sen somnar han om i typ 2 minuter innan det börjar om igen. Jag har gett välling, nappen, snutten, lagt honom under hans täcke ifall han fryser (han sover oftast på täcket annars eftersom han precis som resterande familjemedlemmar är jättevarm om nätterna), stått & vaggat honom i famnen i säkert 20 min... Inget verkar hjälpa. 
Nu ligger jag i vår säng igen & nu kan jag inte somna för att jag väntar bara på att höra det där gnället. Det där speciella gnället som jag känner igen just för att det är ett sånt gnäll som betyder att han inte somnar om av sig själv. 


...där kom det. 


Snälla snälla Max, jag vill sova!
Jag har ett arbete att skriva i skolan, det ska vara färdigt på fredag & skolan godtar inte ursäkten "jag hann inte för jag är dödstrött & måste sova på dagarna när min bebis sover istället för att skriva". Snälla snälla Max! Vänd på det här nu & börja sova på nätterna? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!