Kräksjukan kom och gick

2014-02-08 |13:24:35
D ringde mig igår natt (natten till fre) & berättade att Leo hade kräkts, usch! På fre morgon kräktes han ett par ggr till men sen dess har det inte kommit med som tur är. Igår kväll fick Leo testa äta en banan väldigt lååååångsamt & det gick bra, han fick då lite blåbärssoppa & drickyoggi (allt detta köpte min underbara fru till honom eftersom jag var i Karlstad, tusen tack fina frugan!). 
Han sov hela natten & han är jättepigg, känns underbart att kräksjukan bara kom på en snabbvisit. 

Idag har han ätit ordentligt & inget har kommit upp, puh. Imorgon bitti har det gått 48h sen senaste kräk & han räknas då som "frisk". Så det blir förskola på måndag om det inte händer att han blir sämre eller så såklart. 
Max verkar ha klarat sig & mår jättebra, puh! 


Usch för att vara så långt borta som jag ändå var igår, & att inte kunna göra någonting för sitt barn som kräks. Usch det var verkligen jättejobbigt, mammas lilla älskling! Ville bara hem & hålla om Leo, men var inte hemma förrän 21tiden pga snö & matpaus på vägen. 

Hur som, själv är jag vrålförkyld & vill mest sova hela dagen pga dumma bihålor. Så nu ska jag faktiskt krypa ner bredvid Leo & slumra en stund, ska bli riktigt skönt faktiskt! 



Trött & snorig mamma med dunderhuvudvärk deluxe
-------

En fin kille som snarkar bredvid mig.. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!